Przekąski zdrowe, smaczne i niedrogie

Przekąski zdrowe, smaczne i niedrogie

Co zjeść, gdy dopadnie nas głód, a do posiłku pozostało jeszcze sporo czasu? – Najlepiej sięgnąć po przekąskę. Ale nie byle jaką. Warto postawić na przekąski zdrowe i smaczne. Zapominamy więc o pustych kaloriach, a wybieramy te, wraz z którymi dostarczymy organizmowi odpowiednią porcję energii oraz wartościowe składniki. Błonnik, witaminy i mikroelementy ważne dla ludzkiego organizmu można znaleźć w wielu produktach naturalnego pochodzenia.

O zdrowe przekąski wcale nie jest trudno. Wystarczy dobrze rozejrzeć się dookoła. To zdecydowanie lepsza alternatywa od słodyczy, które spożywane w nadmiarze mogą być przyczyną nadwagi i pogorszenia kondycji. Wystarczy zresztą spojrzeć na ich skład, by przekonać się, że zdecydowana większość nie będzie służyć naszemu zdrowiu.

Przekąski zdrowe nie dla każdego

Orzechy doskonale sprawdzają się jako przekąski zdrowe, smaczne i pożywne. Co więcej, lubi je niemal każdy, choć niestety nie wszyscy mogą spożywać. Jednak ci, którzy nie cierpią z powodu alergii, z powodzeniem mogą nimi zastąpić niezdrowe jedzenie. Orzechy są źródłem wielu witamin oraz minerałów. Występuje w nich między innymi witamina E oraz A, a także potas, wapń, magnez, fosfor i żelazo. Zawarte są w nich także roślinne sterole oraz jedno- i wielonienasycone kwasy tłuszczowe. W orzechach występuje ważny dla naszego zdrowia kwas a-linolenowy. Przez niektórych orzechy uważane są za jedną z najzdrowszych przekąsek. Jak donoszą wyniki badań naukowych, ich codzienne spożycie w umiarkowanej ilości może chronić przed zachorowaniem na nowotwory i zmniejszać ryzyko przedwczesnej śmierci.

Dary z przyniesione z bagien

Suszone żurawiny to również przekąski zdrowe i smaczne. Bardzo dobrze sprawdzają się w formie przegryzki między posiłkami. Ich zaletą jest między innymi to, że mają sporo witaminy C. Żurawina jest silnym przeciwutleniaczem i doskonale wspomaga odporność organizmu. Warto ją spożywać, jeśli często zapadamy na zapalenie dróg moczowych, bowiem niszczy odpowiedzialne za nie bakterie. Zwalcza też bakterie, które przyczyniają się do wrzodów żołądka. Należy pamiętać, że żurawina jest źródłem witaminy B1 i B2, a także mikroelementów takich jak żelazo, sód, potas, magnez, wapń, fosfor, miedź i jod.

A może suszone winogrona?

Smaczne i zdrowe są też rodzynki. Cechuje je wysoka zawartość potasu, żelaza, wapnia, magnezu, jodu i fosforu. Mają sporo witamin z grupy B oraz witaminę E. Zawierają też błonnik, dzięki czemu zapobiegają zaparciom. O ich korzystnym wpływie na nasze zdrowie można by długo opowiadać. Ich zaletą jest między innymi to, że występujący w nich przeciwutleniacz chroni komórki organizmu przed uszkodzeniami. Badania wskazują, że rodzynki obniżają poziom cholesterolu i zapobiegają rozwojowi próchnicy.

Moc zamknięta w suszonych owocach

Przekąski zdrowe i smaczne to nie tylko rodzynki. Warto sięgać też po inne suszone owoce. To mogą być na przykład morele, jabłka, daktyle i wiele innych. Suszone morele mają dużo potasu, żelaza, fosforu oraz wapnia. Zawierają też witaminę B, C i niacynę. Z kolei daktyle mogą być źródłem witaminy C, A, E i kwasu foliowego.

Przekąski zdrowe nie oznaczają tego, że musimy jeść w sposób pozbawiony przyjemności. Wiele z nich to naprawdę smaczne produkty. Co więcej, pochodzą wprost z natury.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge